woensdag 5 augustus 2009

3. Bezoekje aan een belangrijke man.....

Vandaag heb ik de man gezien én gesproken die de aankomende periode een prominente rol gaat spelen in mijn leven, de plastisch chirurg. Een aardige man die, zoals hij zelf zegt, zeer goed in staat is om dames zoals ik weer een nieuwe én goeduitziende voorgevel te geven.

Het bezoekje zelf was niet zo spannend! Ten eerste heeft hij verteld hoe één en ander strakjes in zijn werk gaat, hoelang de diverse operaties gaan duren en welke complicaties ik eventueel kan verwachten. De eerste operatie, welke tevens de zwaarste is qua herstelperiode, gaat ongeveer twee tot twee en een half uur duren, de tweede 60 tot 75 minuten en de derde zo'n 45 minuten. De te verwachte complicaties zijn voornamelijk 'infecties' en 'kapselvorming'.


*"Kapselvorming is een reactie van het lichaam op vreemd materiaal, namelijk de prothese (of expander). Door samentrekking van het littekenweefsel rondom de prothese wordt de nieuwe borst vervormd en kan de prothes hoger of meer zijwaards gaan zitten. De borst voelt dan harder aan. Ook kan een strak en pijnlijkgevoel rondom de prothese ontstaan. Bij sterke kapselvorming kan het littekenweefsel door middel van een operatie worden verwijderd. Hierna blijft de kans op nieuwe kapselvorming echter bestaan. Bij ernstige of terugkerende kapselvorming moet soms de prothese verwijderd worden." (http://www.kwf.nl/)

Ten tweede heeft hij mij de expanders en de protheses laten zien en voelen. Deze voelden allebei heel raar aan. ( een zacht geval met een perzikhuidje, zeg maar......) En ten slotte heeft hij aan de hand van een powerpointpresentatie laten zien wat de beoogde eindresultaten zullen zijn.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik toch wel blij verrast was met wat ik te zien kreeg. De borsten die hij gereconstrueerd had waren, afgezien van wat littekens dan, bijna niet van echt te onderscheiden en zagen er fantastisch uit. Ze zagen er zelfs zo goed uit, dat ik bijna een soort van benieuwd en nieuwsgierig ben geworden naar hoe die van mij er strakjes uit komen te zien. Bijna.....

4 opmerkingen:

  1. Lieve Marcia, wat een aangrijpend verhaal.
    Wat is alles toch oneerlijk heb ik soms de indruk!
    Ja, Chris heeft goed nieuws gekregen en je keuze kan je moeilijk een keuze noemen. Je had eigenlijk geen andere optie.
    Wat de mensen om je heen zeggen: niets van aantrekken zou ik denken.
    Je zult al genoeg moeten doorstaan om preventief geen borst- of eierstokkanker te krijgen.
    Drie operaties is niet niets. En dan te bedenken dat er nog complicaties kunnen komen maar daar mag je nu zeker nog niet aan denken.
    En een man die je echt graag ziet die neemt je om wie je bent en niet om wat er met jou gebeurd is.
    Probeer in de eerste plaats jezelf graag te zien, dit is het begin van een levenslange romance! Ik wens je heel veel sterkte toe en kom hier zeker nog terug.
    Als een kleine reactie een beetje steun kan geven, dan wil ik mijn steentje er ook toe bijdragen!
    Lieve groetjes, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marcia, ik ben hier gekomen door Chris (Laika en Chesko) maar ik heb je hele verhaal gelezen en als je het goed vindt dan volg ik je...in goede en minder goede momenten.
    Een woord van medeleven kan tenslotte iedereen goed doen is het niet?
    Nog een hele fijne vrijdag gewenst en geniet met volle teugen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey lieve lieve schat,

    Ik ben er nu eens echt goed voor gaan zitten en alles nog eens goed doorgelezen. Je weet hoe ik er over denk en wat ik er van vind... Heel soms moet een mens moeilijke keuzes maken in het leven. Jij bent er daar eentje van. Wat jou zo bijzonder maakt is dat we er over kunnen praten en soms zelfs grapjes kunnen maken. Jij gaat straks namelijk de meest mooie voorgevel krijgen van ons allemaal (knipoogje) Nee, even alle gekheid weggelaten. Ik wil jou alleen maar zeggen dat ik er voor je ben, om te praten, je te ondersteunen en je af en toe lekker te verwennen met een lekker prakje. Je gaat dit niet alleen door maken meisje. Samen met de andere meisjes gaan we jou er door heen trekken. Zo positief als je nu bent moet je proberen te blijven, dan komt alles strakjes op z'n pootjes terecht!!

    Een hele dikke knuffel en kus van jouw dinnetje Rach

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marcia,

    Ik ben Leslie 39 jaar en ben op je weblog gekomen door Peter (psycholoog). Als ik het goed heb zitten wij in dezelfde fase van de definitieve keuze van preventief verwijderen. Ik weet het sinds maart en ik ben waarschijnlijk ook ergens in oktober aan de beurt. Ik weet niet of je hyves hebt maar mijn naam staat onder www.leslie100.hyves.nl. Misschien leuk om af en toe contact te hebben.

    Groetjes en sterkte,
    Leslie

    BeantwoordenVerwijderen