maandag 17 augustus 2009

5. Nesteldrang.....

Nesteldrang, meestal komt het voor bij vrouwen die, zoals mijn lieve vriendin, (hoog)zwanger zijn. Nu verwacht ik geen kindje - dát is een onbetwistbaar feit - maar op de één of andere onverklaarbare reden voel ik, met het zicht op de aankomende operatie, een bijna niet te beschrijven onbeheersbare nesteldrang over me heen komen. Niet te verklaren, omdat ik in het dagelijkse leven nou niet écht het type doorsnee huisvrouw ben, die haar 'huishoudelijke zaakjes' perse dag in dag uit helemaal spik en span op orde wilt hebben. Maar nu.....!?!

Ik erger mijzelf groen en geel aan alles wat los en niet vast zit in mijn huis! Ik irriteer mijzelf aan mijn met nicotine doordrenkte muren! Ik stoor mijzelf aan de inhoud en de kleuren van mijn woonkamer, slaapkamers, keukenkastjes en kledingkasten! En ook het gegeven dat er zo nu en dan meer zwarte, grijze en witte haren van mijn katers Mogli en Baloe op de grond én op mijn bank én bed liggen dan dat zijzelf überhaupt aan hun lijf hebben hangen 'kwelt' mij op dit moment mateloos!

Met de blaren en schaafwonden inmiddels al op mijn handen van het verven, opruimen en schoonmaken, ben ik daarom ondertussen mét mijn twee linker klushanden, die ik volgens enkele dierbare naasten van mij schijn te hebben, begonnen aan wat ik wil noemen, mijn eigen 'extreme home make-over.' Niets blijft bespaart, alles maar dan ook écht alles moet het de komende periode ontgelden. Ja.....zelfs mijn twee Pollewopsen.

Gisteren heb ik deze twee stoere mannen, hoewel ze duidelijk absoluut niet blij schenen te zijn met mijn zojuist verworven schoonmaakwoede, tot vervelends toe eerst eens even flink geborsteld en gekamd. Er is nu helemaal niets meer van over!

Daarnaast heb ik de spullen van de logeerkamer, welke straks mijn slaapkamer wordt omdat mijn ouders tijdelijk bij mij in huis komen wonen om mij te helpen, voor even verhuisd naar de gang en mijn huidige slaapvertrek. De muren van deze ruimte heb ik vandaag, als een echte stoere geëmancipeerde vrouw, ietwat onwennig zelf staan schilderen. Mooi geworden joh!

Tevens heb ik mijn enorme hoeveelheid aan keukengerei voor voorlopig geplaatst in de woonkamer, zodat ik de kastjes waarin zij staan van de week eens even lekker, met Dettol uiteraard, uit kan soppen en kan herindelen. Ook ligt de berg kleding uit mijn kledingkast inmiddels óf in vuilniszakken te wachten totdat de Roteb ze op komt halen, óf ze liggen in het washok klaar om gewassen en gestreken te worden.

En tenslotte heb ik alvast een 'plan de campagne' gemaakt voor de resterende klusjes, waarvan ik vind dat deze gedaan moeten worden. Dit zodat het mij straks aan niets ontbreekt en ik op een veilige, gezonde, maar vooral gezellige manier kan 'bevallen' van mijn nieuwe borsten. Maar eerst..... eerst ga ik morgen - samen mét mijn nesteldrang - naar de Ikea. Wat zullen ze blij zijn.....

1 opmerking:

  1. Hai lieve schat..
    Al heel lang moest ik een berichtje naar je sturen..hier is tie dan eindelijk..
    Als eerste wil ik je laten weten dat ik ongelooflijk trots op je ben !!
    Ik vind je ondanks alles zo positief en sterk hoe jij met dit soort moeilijke dingen om weet te gaan .Ik heb daar ontzettend veel bewondering voor!!
    Maar...gelukkig staan er ook hele mooie dingen te gebeuren ,dingen die voor jou en mij heel bijzonder zijn!
    Ik vind het super dat je bij mijn bevalling aanwezig wil zijn,we gaan er een supertijd van maken!
    Ik zal er ook voor jou zijn de komende maanden..dat beloof ik.
    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen