donderdag 3 september 2009

6. Een confronterende dag.....

Vandaag ben in weer in de Daniel den Hoed Kliniek geweest. Hier had ik ditmaal een afspraak met de afdelingsverpleegkundige, de anesthesioloog en de mammacare-verpleegkundige. De eerste heeft met mij besproken hoe de dag van de operatie er voor mij ongeveer uit zal gaan zien. De tweede heeft mij verteld welke narcose ik krijg en welke maatregelen genomen moeten worden om mij zo veilig mogelijk de operatie te laten doorstaan. En de laatste heeft mij informatie gegeven omtrent de behandeling en verzorging tijdens en na de operatie. Hierover later meer.....

Mijn hoofd tolde helemaal toen ik naar buiten liep en ik realiseerde me ineens heel angstig, vol spanning en bedroeft dat "de ver van mijn bed show" nu toch wel héél dichtbij gaat komen. Enerzijds omdat ik ook nog eens te horen heb gekregen dat ik waarschijnlijk binnen drie á vier weken (!) al geholpen ga worden. Anderzijds omdat ik daarnaast nog van één van de dames een 'speciale' BH in mijn handen gedrukt kreeg die ik strakjes na de operatie kan dragen. Speciaal in die zin, dat deze een sluiting vooraan heeft en dubbelzijdige meegevormde zakjes die ik naar gewenste grote kan opvullen met fiberfill, een goedje wat men onder andere ook gebruikt om poppen en beren mee op te vullen. Hoe bedoel je confronterend.....?!?

2 opmerkingen:

  1. Hai Marcia,
    Ik ben nu thuis sinds woensdag. Ik weet precies waar jij doorheen gaat. Als je wilt kan je me altijd bellen.
    Dikke kus, Leslie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo lieverd.Wij hebben ook de hele dag aan ons telefoon gesprek gedacht.De tijd naderd nu inderdaad snel.We hopen dat je eerst nog even kan genieten de laatste weken.Je weet dat we er altijd voor je zullen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen