zaterdag 12 september 2009

9. Even mijn zinnen verzetten.....

De komende twee weken zal het stil zijn rondom mijn persoontje. De reden hiervan is, dat ik 12 daagjes op vakantie ga naar het mooie Italie. Heerlijk! Eventjes ontspannen en - voor zover dat mogelijk is - alles van me af laten glijden. Mezelf, zowel lichamelijk als geestelijk gezien, onder het genot van goed gezelschap, prosecco, pizza's en andere lekkere hapjes, verder voorbereiden op de spannende tijd die komen gaat.....

Gisteren heb ik van de mammacare-verpleegkundige vernomen dat ik mezelf op 15 oktober, om acht uur 's morgens al, weer dien te melden in de Daniel den Hoed kliniek. Niet omdat mijn borsten die datum geamputeerd zullen worden zoals ik had verwacht, maar omdat ik dan nog een voor de operatie verplichte 'APK-keuring, ' zoals diverse lotgenootjes van mij het wel noemen, moet ondergaan. Anders gezegd; een Borstkanker MRI Scan of MRI-Mammografie.

Bij dit onderzoek zullen ze mijn borstweefsel met behulp van een magneetveld in combinatie met radiogolven en een computer in beeld brengen. Dit om te kijken of er aanwijzingen zijn dat zich mogelijk al kanker in één of beide borsten heeft ontwikkeld. Spannend! Want mocht dit het wel het geval zijn, dan wordt het weer een heel ander verhaal! Maar goed, daar ga ik nu maar even verder niet op in. Ik ga mijn koffertje pakken, zet mijn zonnebril op en ben, voor het laatst mét mijn eigen 'harries', vertrokken....! ;0)

4 opmerkingen:

  1. Hoi Marcia,
    Hele fijne vakantie meid. Geniet -ondanks alle komende toestanden- van een welverdiende vakantie. Laat even alles van je afglijden de komende 2 weken.
    Groetjes,
    Leslie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd een fijne vakantie probeer even alles te vergeten.Thuis met je beestjes gaat alles goed komen.Tot gauw en veel knuffels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marcia,
    ik moest af en toe flink slikken tijdens het lezen van jouw blog. Ik kreeg zo'n 3 weken geleden te horen dat ik net als jij draagster ben van de familiaire BRCA1-mutatie, en ook 60 tot 80% kans heb op borstkanker. Mijn eerste reactie was ook meteen van..afzetten die handel! Ik heb het compleet meegemaakt met mijn moeder die helaas hier aan is bezweken, en dacht meteen dat ga ik beslist niet zelf meemaken! Echter hebben ze mij in de Daniel den Hoedt geadviseerd om er eerst over na te denken en me om de 6 maanden te laten testen via baarmoederecho's, mri scans en mammografieen (dan zijn ze er vroegtijdig bij zullen we maar zeggen). Ook werd mij geadviseerd om rond m'n 40e mijn baarmoeder en eierstokken te laten weghalen. SLIK! Ik moet zeggen, ik heb altijd al gedacht dat ik het zooitje had geerfd en ben er ook nogal nuchter over, maar om dat zo 'echt' te horen te krijgen uit de mond van een dokter is toch wel even wat anders. Ik ben nu 35 en ben maar direct gestopt met de pil. Een klein hummeltje wil ik toch nog wel heel graag op deze wereld zetten, en gezien ik nog maar 4 en half jaar 'de tijd heb' ben ik er dan toch maar snel mee begonnen. En tja, mocht het niet lukken binnen die tijd, dan was het maar niet voorbestemd zullen we maar denken. En wat je opruim en verbouwingsbui betreft hahaha ik zit er nu ook midden in, en wil ook alles heel graag anders en netjes hebben (al lijkt er soms geen einde aan te komen), op ene van de manier lijkt opeens alles een andere waarde te hebben. Gek is dat. Ik zit momenteel nog in een tweestrijd, maar het is fijn om een blog te kunnen volgen van iemand die hetzelfde meemaakt en die zo moedig is geweest de beslissing te nemen om de borsten preventief te laten weghalen. Ik hoop dat je je blog vervolgt, ook al kan ik best begrijpen dat het na zo'n ingrijpende operatie best moeilijk zal zijn. Ik heb veel gehad aan de links die je erbij hebt gezet. Even goed doorgenomen allemaal. Ik wilde me hier eerst niet echt in verdiepen (je hoort weleens hier en daar dat je je er niet teveel mee moet bezighouden, want dan komt het juist). Maakt voor mij nu toch niet meer uit denk ik dan. Aan je blog ben ik gekomen via mijn nieuwe gezellige benedenbuurman, Peet van Vliet, ik geloof een oude bekende van je. Alleerst wens ik jou een fijne vakantie toe, lekker even tussenuit en genieten zonder teveel aan de rest te hoeven denken. Ook wens ik je echt heel veel sterkte toe voor de komende tijden die je gaat meemaken en ik hoop dat alles goed gaat zonder complicaties en met gewenste resultaat.
    Groetjes, Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo lieve meid. Welkom terug in Nederland we hopen dat je een fijne vakantie hebt gehad.Wij hebben ook ons "PROJECT" volbracht.Kusjes Pa en Ma

    BeantwoordenVerwijderen