vrijdag 30 oktober 2009

17. Vol goede moed ga ik de toekomst in!.....

Daar lig ik dan weer.....in mijn eigen bedje! Het is moeilijk te bevatten, laat staan duidelijk en volledig te omschrijven, wat er de afgelopen dagen allemaal gebeurd is met mij.

Twee operaties in plaats van één, zieke en snurkende mensen om mij heen, plassen op de po (gatver!), een hoop bezoek, lieve kaartjes, bloemen en chocolaatjes, afhankelijk zijn van iedereen, pijnstillers slikken, mezelf bijna niet kunnen bewegen, lopen met 4 drains in een tasje om mijn schouder, een gesprek met de psycholoog, creatief zijn om de dingen toch voor elkaar te krijgen, stiekem gluren naar leuke knappe doktertjes en de confrontatie met mijn huidige lichaam, zijn enkele kernwoorden om mijn belevenissen van de afgelopen dagen kort te omschrijven.

Over de laatst genoemde persoonlijke en memorabele gebeurtenis wil ik graag kwijt dat deze mij, hoewel ik er ongelofelijk tegenop zag, voor 99% is meegevallen. Dit in die zin dat ik geen afgrijselijke grote lelijke littekens, zwellingen, blauwe plekken en bloedresten en dergelijke zag zoals ik had verwacht, maar een in mijn ogen knap staaltje vakwerk (zie eventueel de link 'borstreconstructie foto's').

Natuurlijk, ik ben ze kwijt, mijn vrouwelijke rondingen, en dat was en is nog steeds best wel moeilijk, maar met het zicht op de wonden van dit moment ben ik er momenteel van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen. Wat dat betreft vind ik het een wonder hoe snel de mens, hoewel deze soms niet anders kan uiteraard, zich kan aanpassen aan een nieuwe situatie.

Wat ik ook een wonder vind is hoe snel mijn lichaam het helings -en genezingsproces in werking heeft gezet. Kon ik eergisteren en gisteren mijn armen nog maar nauwelijks bewegen, vandaag kon ik mezelf gelukkig alweer zelf wassen en aankleden. Voorzichtig en met enig 'stuntwerk' weliswaar, maar toch.....!

Volgende week dinsdag 3 november word ik weer verwacht in de Daniel den Hoed kliniek. Hier gaan ze dan mijn drains verwijderen en heb ik een afspraak met de chirurg. Woensdag 11 november gaan ze vervolgens, als alles goed is, beginnen met het oprekken van mijn huid en de borstspier, door 'water' in de expanders te spuiten. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn en hoe dat eruit zal komen te zien!.....

9 opmerkingen:

  1. Hee meid,

    Ben blij te lezen dat het goed met je gaat. Vindt dat je het echt geweldig doet, wat ben jij sterk zeg!
    En wat fijn dat je alweer thuis bent.
    Veel sterkte komende tijd.

    Veel liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marcia,

    heerlijk dat je alweer thuis bent!
    Wat is het allemaal snel gegaan zeg..zo zie ik je nog op het werk en zo zit ik met bewondering voor jou je blog te lezen...meid ik heb diep respect voor je!!

    Ik wens je heel veel sterkte, kracht en liefde toe de komende tijd.

    Liefs Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trots op jou lieverd!

    Kussie Rach

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marcia,

    Toen in hoorde dat je op de IC had gelegen ben ik wel even enorm geschrokken.
    Ik ben blij om te lezen dat alles uiteindelijk weer goed is gekomen. Wel balen dat het meteen al niet gaat zoals gepland.
    Maar ja nu ben je weer lekker thuis omringd door de goede zorgen van je lieve ouders.
    Ik snap hoe moeilijk het is als je zo lekker onafhankelijk bent, maar neem je rust en laat je maar vertroetelen.

    Kus Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Marcia,

    Ik heb net vol bewondering je blog zitten lezen over hoe het de afgelopen week gegaan is. Wat ontzettend fijn dat je weer lekker thuis bent! Moest net ook een beetje lachen dat je naast alle ellende toch ook nog knappe doktertjes hebt gespot! Heel veel sterkte de komende tijd en laat je maar lekker verwennen!

    kus Milja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marcia, eigenlijk hebben wij op het werk nauwelijks contact. Afgelopen donderdag hoorde ik via een collega over jouw operatie. Bij deze wil ik jou dan ook voor de komende tijd veel sterkte wensen en hopelijk zien we je weer snel terug op het werk. Ik heb met bewondering je blog zitten lezen.

    Sterkte!!!

    Groetjes Danny Tournier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marcia,

    Ik hoorde van Irene dat je alweer thuis bent na een extra avontuur op de IC! Ik vind je een geweldige stoere meid hoor. Weet niet of ik de moed zou hebben gehad als ik in jou schoenen had gestaan. Met jou positiviteit en kracht komt ook de reconstructie vast helemaal goed. Ik wens je heel veel sterkte met het herstel en doe rustig aan hoor! Je bent een KANJER Marcia.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marcia,

    Via je Pa ben ik op je weblog terecht gekomen. Wat kun je toch goed schrijven!!! Zo eerlijk en toch ook met een tikkie humor. Geweldig!!! Ik wens je heel veel sterkte en beterschap en laat je maar lekker vertroetelen door paps en mams
    Veel liefs uit Groesbeek
    Karin en Gerrie
    Gino en Rossi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marcia,

    Ik wens je heel veels sterkte tijdens je herstel en hopelijk tot snel op het werk

    Groeten Peter

    BeantwoordenVerwijderen