dinsdag 3 november 2009

18. Goed -en teleurstellend nieuws vandaag!.....

Vanmorgen ben ik weer naar het ziekenhuis geweest. Hier heb ik van één van de chirurgen, die mij vorige week geopereerd heeft, en van de mammacare-verpleegkundige zowel goed nieuws als tegenvallend nieuws gekregen.

De goede boodschap was aan de ene kant, en ik had heel eerlijk gezegd niet anders verwacht na de uitslag van de MRI-Mammografie van enkele weken geleden, dat het borstweefsel dat eruit is gehaald helemaal gezond en dus vrij was van kankercellen! Mooi! Aan de andere kant was dit het gegeven dat ik - om de kans op blijvende bewegingsbeperking te verkleinen - voorzichtig mag gaan beginnen met arm -en schouderoefeningen. Oei, dat wordt zweten geblazen!

Het teleurstellende bericht was, dat mijn drains er nog niet uit mochten omdat mijn wonden nog steeds meer dan 20 ml per dag aan vocht produceren. In mijn geval, gemiddeld zo'n 50 ml wondvocht per dag per borst. 30 ml teveel dus! Het gevolg hiervan is, dat ik nog minstens drie -en maximaal zeven dagen met deze ondingen in mijn lijf moet rondlopen, wat ik als erg hinderlijk ervaar, omdat ze mij beperken in mijn bewegingsvrijheid. Maar goed.... nog even volhouden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten