zondag 20 december 2009

29. (on)Rustig vaarwater....

Momenteel gebeuren er even niet zo heel veel noemenswaardige dingen rondom mijn persoontje. Mijn nieuwe jongens groeien nog steeds (er zit nu 400 cc in, nog 200 te gaan) en ook binnenin mijn koppie is het gaandeweg allemaal een stuk rustiger geworden nu ik weet dat ik niet of nauwelijks meer de kans heb om borstkanker te krijgen. Hoewel.....

De afgelopen tijd heb ik, met het zicht op mijn kansen om eierstokkanker te krijgen én met het zicht op de mooie enorme buik van mijn lieve zwangere vriendin, wel al een groot aantal uurtjes ietwat onrustig zitten mijmeren over wat ik aan moet met diverse dilemma's aangaande mijn eierstokken.

Over iets minder dan 7 jaar zullen ook deze - als ik daartoe nog de kans krijg uiteraard - preventief verwijderd worden, wat betekent dat ik binnen nu en laten we zeggen twee á drie jaar toch écht serieuze keuzes zal moeten gaan maken over het fenomeen 'kinderen krijgen.'

Het is voor mij nu nog te complex en te veelomvattend om al deze gedachten hier op een voor een buitenstaander begrijpelijke manier te vermelden, maar met de gegevens dat ik (a) nu nog geen last heb van klapperende eierstokken, (b) nog single ben en dat helaas waarschijnlijk ook nog wel even blijf gezien de huidige omstandigheden, (c) 50% de kans heb om het BRCA1-gen door te geven aan mijn eventuele toekomstige kindje, zal het vast duidelijk zijn welke dat dan ongeveer allemaal zijn.....

Wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

  1. Alles op z'n tijd lieve schat!!! Knabbel en Babbel gaan er al helemaal mooi uit zien hoor!! Ze groeien als kool, hahahaha. Meis, trots op jou!

    Kuss Rach

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi marcia,
    Dank voor je reactie (we kunnen ook mailen, zou ik leuk vinden). Ik las je gedachtenspinsels, heftig dat je meteen alweer met de volgende sores bezig ben!!Maar wel goed dat je dit laat zien aan de buitenwereld, angst en onzekerheid zijn nog niet verdwenen...

    Ook ik ervaar dat, al is dit momenteel wat op de achtergrond. Ik ben zo opgelucht met deze eerste stap! en dus probeer ik even een pauze in te lassen, voordat ik concreet over de eierstokken nadenk.

    De datum van verwisselen proteses weet ik nog niet, hopelijk gaat het niet te lang duren en kan dit nog voor de zomer!! (mijn eerdere ervaringen met wachtlijsten zijn nogal teleurstellend.) Ik hou je op de hoogte.

    Groet,

    Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Johanna, het lijkt mij ook zeker leuk om even via de mail ervaringen uit te wisselen. Hiernaast bij "mijn volledig profiel weergeven" staat een link naar mijn emailadres. Groetjes Marcia

    BeantwoordenVerwijderen