donderdag 14 januari 2010

32. "Het draait allemaal om de breedte!".....

Gisteren was het eindelijk zover! Na een lange, onrustige week vol spanning en onbeheersbare negatieve gevoelens een gesprek gehad met de plastisch chirurg. Deze was voor mij, in tegenstelling tot vorige week, zeer verhelderend en toch ook wel geruststellend.

Verhelderend, omdat mij duidelijk werd waarom het in mijn geval cosmetisch gezien beter is om een kleinere prothese te nemen. De reden hiervan is, omdat de druppelvormige MX 500 cc protheses volgens het schema van de prothesefabrikant alleen geschikt zijn voor dames die een breedte hebben van om en nabij de 14 cm per borst. Daar mijn linkerborst 12.7 cm breed is en mijn rechterborst 13.7 cm zou ik, als ik deze kunstmatige borsten zou nemen, het ongewenste risico kunnen lopen dat deze zowel aan de binnen -als de buitenkant zichtbaar uit gaan steken.

Geruststellend, omdat de door mijn o zo gewenste volle B-cup of (kleine) C-cup ondanks bovenstaande gegevens gelukkig toch nog niet helemaal van de baan is. Deze optie staat nog open, omdat ik over twee weekjes weer een afspraak heb met de plastisch chirurg. Tijdens deze ontmoeting zal 'toevallig' ook de fabrikant van de protheses zelf aanwezig zijn. Hierbij zullen we samen gaan kijken welke andere mogelijkheden er eventueel nog zijn en/of er toch misschien nog andere 'nepperts' in het assortiment zitten, die mij alsnog zonder risico's een mooi maatje meer kunnen geven.

Nog even twee weekjes ietwat zenuwachtig duimendraaien dus!.....

3 opmerkingen:

  1. Hoi Marcia,

    Fijn dat het gesprek met de PC verhelderend was. In jou geval blijkt een smallere prothese mooier te passen bij jou postuur. Zelf heb ik MX 290 gram gekregen en heb BH maat 75B of 70C.

    Ik ben verpleegkundige op een chirurgische poli en ik maak dagelijks verschillende inzichten van artsen mee. Ik begrijp dat dat voor patienten frustrerend is, maar dingen als het inschatten van een maat prothese staat niet in een protocol. Een PC moet maar afwachten wat een mammacare chirurg achter laat na de amputatie. Het kan dan voorkomen dat de pc zijn inschatting moet bijstellen. Soms blijkt ook de huid heel erg dun te zijn, waardoor het vullen eerder gestopt wordt. Doorgaan zou dan kunnen leiden tot necrose van de borsthuid. Neem maar van mij aan, de artsen hebben het beste met je voor.

    Ik wens je succes en een voorspoedig herstel met je wissel. Hopelijk wordt het heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo anoniempje, dank je wel voor je leuke reactie en je aanvullende informatie! Wist nog niet dat men soms ook eerder stopt met opvullen omdat de huid eventueel te dun is! Weer wat geleerd! ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi marcia,
    Zo ik voel heel erg met je mee!!
    Wat n ellende zeg!
    ik wens je natuurlijk Veel Succes verder!
    groetjes cynthia

    BeantwoordenVerwijderen