zondag 13 juni 2010

39. De officiele oproep.....

Nou, dat 'beetje hopen' waar ik gisteren mijn bericht mee eindigde kan ik definitief laten varen. Inmiddels heb ik een brief gekregen van het ziekenhuis met de officiele oproep dat ik voor mijn geplande operatie opgenomen kan worden op de afdeling 7 midden Plastische en Reconstructieve Chirurgie in het Erasmus MC op: woensdag 23 juni 2010 om 14.00 uur.

Deze dag, zo lees ik in het informatieboekje, zal in het teken staan van verschillende gesprekken, waaronder (a) een verpleegkundig opnamegesprek, (b) een medisch opnamegesprek, (c) een lichamelijk onderzoek en (d) een gesprek met een zaalarts om met mij de behandeling (nogmaals) door te spreken. De operatie zelf zal plaatsvinden op de dag dat het Nederlands elftal voor het WK tegen Kameroen speelt: donderdag 24 juni 2010.

Woensdag 16 juni word ik ook verwacht voor een opnamegesprek en een pre-operatief onderzoek. Spannend allemaal weer! En hoewel ik al weken in mijn achterhoofd heb dat ik geopereerd ga worden beginnen de kriebels met deze officiele mededeling toch aardig door mijn lijf te gieren moet ik zeggen.

Enerzijds, omdat ik uiteraard ontzettend nieuwschierig ben naar wat me de komende periode weer allemaal te wachten staat en hoe het er nu allemaal weer uit komt te zien! Daarnaast, omdat ik - en hier ben ik hilarisch genoeg misschien nog wel nerveuzer voor dan voor de operatie zelf - hoogst waarschijnlijk die persoon daar ga tegenkomen die mij met zijn leuke blik, zijn lieve lach én zijn prettige voorkomen ongemerkt (weer) helemaal van de kaart kan brengen! Zucht...., was het maar vast zover!......;0)

3 opmerkingen:

  1. Nog even volhouden.Wij zullen er ook dan weer voor je zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé lieverd...vond het echt super dat je er was. Volgend jaar ga je met ons mee ;) En natuurlijk de bergse bos loop...!!! Die tieties komen wel goed, (weg met die waterzakken) tja en die "je weet wel" .... jammie jammie, kan wel je genezingsproces versnellen, met zijn pretoogjes...;) En je weet als je me nodig hebt voor boodschapjes, smoothies of gewoon een gezellige klets, laat het weten hoor!!!
    Dikke knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marcia,
    In ieder geval weet je nu een datum. Je moet dus een dag van tevoren er al zijn? Ik heb helemaal geen gesprek meer van tevoren, woensdag de 30e om 7.00 uur in het ziekenhuis zijn. Morgen nog wel voor controle, hij loopt alweer leeg, dat is wel vervelend. Bij jou wordt er niet meer bijgevuld begrijp ik?
    sterkte alvast, groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen