vrijdag 18 juni 2010

40. Bijvullen, opnamegesprek en pre-operatief onderzoek.....

Druk dagje gehad afgelopen woensdag. Eerst moest ik naar de Daniel den Hoed om weer wat steriel zout water in de expander te laten spuiten. Deze keer zijn er maar liefst 5 spuiten ingegaan, wat gelijk staat aan 250 cc. In tegenstelling tot eerdere berichten moet ik a.s. maandag toch nóg een keertje. Dit omdat de borstspier anders té lang in ontspannen toestand verkeert voor de operatie.

Vervolgens kon ik doorrijden naar het Erasmus MC. Hier had ik zowel een opnamegesprek met een verpleegkundige als een pre-operatief onderzoek bij de narcotiseur. Het eerste was een soort van kennismakingsgesprek, waarin eerdere ervaringen en andere zaken (voorbereiding op de operatie, de operatie zelf, de tijd na de operatie) werden besproken. Bij het tweede werd bepaald wat mijn gezondheidstoestand is, welke operatierisico's op mij van toepassing zijn en welke verdovingstechniek het meest geschikt is. Ook moest ik nog bloed laten prikken.

Dat laatste ging niet helemaal goed, want ook hier had de verpleegkundige moeite met het vinden van de juiste plek en werd er voor de verandering weer eens misgeprikt. Wat is dat toch? Is het dan écht zo moeilijk.....?

Anyway, om een lang verhaal kort te maken, de verplichte onderzoekjes zijn gelukkig weer afgerond, ik blijk kerngezond te zijn en vooralsnog zonder noemenswaardige problemen de operatie in te kunnen gaan. Nog 6 daagjes!...;0)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten