woensdag 23 juni 2010

41. Nog één nachtje slapen .....

Nog één nachtje slapen en dan is het zover! Na maanden rondgelopen te hebben met mijn keihard opgevulde waterballonnen krijg ik dan eindelijk mijn definitieve protheses. Inmiddels is mijn koffertje weer gepakt en zijn de joggingbroeken, hempjes en de sportbeha's weer uit de kast getrokken. Ook het "Grote Oranje Beesie" van de Albert Heijn gaat dit keer mee gezien de spannende voetbalwedstrijd die morgen op het programma staat. (Niet dat ik Nederland-Kameroen zal zien zo net na de operatie, maar toch.....!)

Net als voor de vorige operatie voel ik me -gelukkig - wederom ontzettend kalm en rustig. Hoe gek het ook moge klinken, ik kijk er eerlijk gezegd zelfs naar uit, écht! Ben namelijk gruwelijk nieuwschierig naar hoe het hele zaakje er strakjes uitziet en aanvoelt; Zal de maat toch tegen verwachting in goed zijn? Zullen ze mooi druppelvormig zijn? Zal het er écht natuurlijk uitzien? Zullen de littekens niet te groot zijn? Zullen ze zacht en natuurlijk aanvoelen? Zullen ze weer op de juiste plaats zitten? Enzovoorts, enzovoorts. Helaas moeten de antwoorden nog eventjes op zich laten wachten.

Over minder dan vijf uur mag ik mezelf namelijk eerst melden in het ziekenhuis, waar ik zoals ik eerder beschreven heb nog diverse pre-operatieve gesprekken zal hebben. Ook zal ik als het goed is eindelijk de voor mij nog onbekende dokter zien die mij morgen gaat opereren en zal ik horen hoelaat de prothesewisseling plaats zal vinden. Ik hoop gelijk 's morgens als ik wakker word, want nog een hele ochtend wachten zie ik écht niet zitten.

Totdat het zover is zeg ik.... tot snel maar weer allemaal! Dank jullie wel voor jullie bemoedigende mailtjes en lieve woorden. Uiteraard zal ik na de operatie de komende gebeurtenissen weer op deze weblog proberen te verwoorden. Hopenlijk mét twee héééllleee mooie nieuwe harries!.... ;0)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten